Olaszt ?
A beltér megviselt, de vezetni nagy élmény.
A 12. osztálynak abban az időszakában vagyunk amikor semmire
nem lesz épp időm, második félév, avagy az orrba szájba ünneplés és a
tételtanulás/kidolgozás az alapkoncepció. Tehát röviden, hogy mi volt eddig,
hát a tanulást erősen befolyásolta a hsználtautó.hu elérhetősége. Először is
szombaton reggel, a totalcart böngészve meg pillantottam egy 750-es Zastavát, Bingó
szólalt meg bennem a kis olasz tésztaszaggató hasonmásának látványára a
riasztó. Azonnal a Steyr-Puch féle 500-as hasonmásra asszociáltam, ahogy
megpillantottam a márka fül alatt a Zastava feliratot, és mellette azt az 50
alatti számot, már típusra szűrni nem is mertem. Ahogy sejtettem, csak patika
állapotú van 7 kilóért. Annyim meg összesen a garázsra és a költségekre
együttvéve nincs. De a ranglista második helyét egy 1100-as csapotthátú Zastava
foglalta el. Édesapámnak nagyon tetszett, igaz eleinte nagyon fáztam tőle,
később legalább annyira megtetszett. 100 ezer, nem rohad, alig 50 km-re van
tőlünk, igaz nincs műszaki, meg hát nem is egy ritka darab, valami végső
szériás lehet. De végül ezt is elvetettem, de így, hogy az olasz másokat
nézegettem, elgondolkodtam milyen is lenne egy igazi olasz, tudjátok a Dolce
Vita és a többiek. Na így fordultam a Fiat felé, mondván az alfáért apám
kinyírna, meg hát azért valljuk be, jó foglalkozni az autóval, de nem egy
szakadt alfát akarok elsőre, vannak negatív tapasztalatok a 159 es 1.9 JTD-s
csodáról. Fiatból is a nagypolski volt az első áldozat, vagy egy 127-es, de hát
mondanom sem kell, eladó sem volt, így még az esélyem sem volt meg, hogy
kimondhassam, ennyim nekem nincs. Aztán a földre leszállva és az 500-as szériát
messze elkerülve jutottam végül a 850-es csodához. Voltak érdekes meglepetések,
20 éve fel lett újítva 400ért kitudja milyen állapotban, ha így nézzük, meghirdethetném
a Skodánkat 2 millióért, mondván 13 éve ez is új volt. 90ért gatya állapotban,
küszöb nélkül, a tulaj szerint padlólemez ép(? kérdemén milyen olasz autó az
aminek csak a küszöbje rohad?), de a legépebb és a leghasználhatóbbnak tűnő egy
pesti példány, fakó színnel, de annál jobb kondícióban 200ért, amire még apa is
azt mondta: Ennyiért vállalható. A vasárnap különös eseménye, hogy nagybátyám
lehozta a 2006-os Lancerüket, mert ő is dobálja a check engine lámpát, a pesti
kiolvasók szerint a lambdaszonda hibára hivatkozva, amire a jó pesti szervizes
mindjárt rá is vágta, hogy katalizátor 100ezer. Akkor ennyi lenne? -100 ezer és
jó a kocsi, akkor miért van itt? Hát azért, mert mi is sokat szenvedtünk a
Skodával ugyanilyen hibával és nem, nem a katalizátor volt szar. Hétfő délután,
némi átnézést követően, beadtuk egy ismerős, szervízbe csináljanak rajta
előzetest, hátha kell még valamit, cserélni. Ott tartunk ,hogy ma kedd van és a
város másik végéről hoztam haza az autót, és meg kell mondjam ,teteszett 250
ezert futott pesti autó révén, a futómű és úgy anblock az egész autó nagyon
egyben van. Igaz ez is csak 1.4es de meglepően másképp megy mint a Skoda,
a váltó japánosan pontos és rövidúton
kapcsolható, a futómű hangolását, pedig a csehek figyelmébe ajánlom, ugyanis
elemeiben nem tér el a Skodáétól, de messze keményebb és jobban tartja magát,
még annak ellenére is, hogy majdnem a dupláját tette meg már km-ben mint a cseh
társa.
Ui.: Már készítem a wordpass-es blogot, elvileg, oda fogok költözni, mert a Webnode már nem ad akkora szabadságot ingyen mint régen.