Honda CB 125 K Twin 77'
UTW-083
Kategória bővítés
#honda1




Ugyan ez nem teljesen autós sztori de végülis semmi megkötés nincs arról , hogy itt mikről írok. Tehát 2015 Februárját írjuk , már már elvetettem a gondolatot miszerint kategóriát ugrom és az AM moped jogsi 50 nyöszörgős köbcentijét valami igenmenő 4ütemű 125 ös csodára cserélem. Szóba jöttek itt az új vasak , nem volt probléma lett volna nem is egy amelyiket előszerettel toltam volna a garázsba , de hát sajnos ezeknek az ára nem igazán rám volt méretezve. Így hát maradtam az oldskool stílusnál ami amúgyis kiskorom óta a szívem csücske. Hát sok sok motort megnézve szóbajöttek a régi Honda CB széria kezdeti darabjai , pontosabban egy típus amely a 60as évek közepén indult fejlesztésnek majd a 70es években meghódította mind Európát mint Amerikát. Ez a Twin azaz a kisköbcentis négyütemű kéthengeres erőforrással szerelt csodagépek egyik meghatározó darabja. A műszaki megoldásokról csak annyit egyszerű kalapácsos megszakítóval ellátott fix főtengelyes hengerenként kétszelepes kb 10-12 lovas motorról van szó . Ennyi műszaki adat után a lényeg a lényeg : a két dugattyú egymás mellett sorban van elhelyezve és együtt mozog tehát kapunk egy hátborzongatóan gyönyörű 4T motorhangot 2T motorkarakterisztikával. Mi sem bizonyítja jobban minthogy az óra egészen 13000res fordulatig van skálázva. Természetesen azért ez már jócskán a piros tartomány vége. Nos a kezdeti szerencsétlenségek után mint ahogy az előző tulajtól megtudtam svájci export volt , onnan lett 98ban behozva a motor tehát kb az a 48000km valós. Bár a sors kegyetlen volt a tankhoz és a belerohadt üzemanyag sajnos rozsdássá tette ,amit tetőzött a következő tulaj helytelen javítási kísérlete , a gyanta nemhogy megoldotta volna inkább nehezítette a feladatot. Hát lehet hogy páran hülyének néznek most de miután mindenféle rázató padot álmodtunk meg apával utána egy fórumon kaptunk egy tippet miszerint pakoljuk meg mindazzal amit a műhelyben találunk és picit is élesebb mint a vajazókés majd egyszerűen kötözzük a betonkeverőre. Hát mire jó az itt ott összevakargatott vídia lapka ? Hát naná, hogy tankpucolónak. 2hétig fura hangok jöttek a műhelyből de valóban működött fém tiszta lett . Igazából ezen kívül még vagy egy rakat másik problémával álltunk szemben , mint az ikerkarburátorok beállíthatatlansága ,a légszűrők alaphangon mondva is több mint 30éves kora, majd egy donormotor segítségével korához mérten olcsón sikerült beszerezni gyári!!! első futóművet kompletten fékkel mindennel , az elsőlámpabúrát , egy kis gumi kupakot az első fékkarhoz , indexeket, komplett gyönyörű kipufogórendszert, és még pár apróságot. Laza 3 hónappal később már lábon állt , ugyan üzembiztos egyáltalán nem volt de legalább járt , és valami eszméletlen volt. Majd úgy döntöttünk a motorhoz kapott egy darab gyári dugót kicseréljük mert a jobb hengerben nem volt elég kompresszió, közben ha már úgy adódott felújítottuk a hengerfejet is , habár sajnos már lett javítva a motor nem is megfelelően így a gagyi megoldások eltávolítása után szinte teljesen újra lett tömítve minden . Majd mivel a karburátor fúvókái rendesen ki voltak kopva így nehezítve a beállítást , egy angol oldalon sikerült beszerezni a megfelelő javítókészletet. Ugyan borsos áron de rá 2 hétre már hála a nagyszerű angol légipostának ott szorongattam a két kis zacskót a kezemben mint egy hülyegyerek, sajnos nem volt teljes az öröm ugyanis az a két kis hüvely amelyben a főfúvóka csúszkál nem volt a csomagban , mázlimra gyönyörű szikés vágás látszódott amely le volt ragasztva. Így hát billentyűzetet ragadtam és leírtam nekik mi is az a valami amire szükségem lenne , akkoriban még az angolom , hogyis fogalmazzak finoman mondva is kezdeti fázisban volt így hát az angoltanárom segítségét vettem igénybe , de a sors mellém állt mégpedig annyira, hogy sikerült meggyőznöm őket. Másnap egy email fogadott miszerint sajnálják és azonnal javítják a hibát, még a hiányos készletet sem kérték vissza , rá két hétre már meg is érkezett két vadonatúj gyári Honda feliratos csomag benne az életet jelentő két kis pöcökkel. Ezek után teljesen meg voltam elégedve a menetteljesítményével , ugyan 5-6000 körül sajnálatomra még volt egy egy megröccenés de egy 77es évjáratú motortól akkor is becsülendő a 70-80 közötti utazótempó.
Az elválás
#honda2
Minekután elég késő van és saját meglátásom szerint lámpát szereltem (fél 12-kor...nem nem ebédidőben) úgy döntöttem korai még a lefekvés , így hát a gép előtt görnyedem és egyelőre rizsázom. Tehát térjünk is a lényegre. Azt hiszem ott hagytuk abba, hogy már már egész szépen szaladt a motor. De hát természetesen ennek meg volt az ára, rengeteg szívás, a csodálatos injektoros világban felderíthetetlen benzint VALÓBAN álló tömítőanyag, és még sok sok más hasonlóan ínyenc falat leküzdése után egy korrekt valóban 3-3,5 liter/100km körül eljáró igazi divatikon lett. Felejthetetlen élményeket adott a nyáron, gondolok itt arra, hogy a hosszú szívócsőnek hála a légszűrő csere közben ébredtem rá arra, egy 125ösnek is lehet olyan szívóhangja mint egy 1000res kihegyezett sportmotornak. Igazán félelmetes mikor falatnyi motorból jönnek ki ilyen hangok, azért volt bámulás rendesen mikor párszor megfordultam vele így a környéken. Na meg persze a kéthengeres 4t motornak hála tökéletes motorfékkel áldott meg az ég amelyet hamar fel is fedeztem, ha ültetek már motoron ismerős lehet az érzés, mégis mennyivel szabadabb az élet két keréken, na de mikor ráengeded a motorféket elengeded a kormányt a motor elhalkul és csak gurulsz ez valami fenomenális érzés. Egy napon tettem meg összesen, hogy fülessel mentem kerülni , hát eszméletlen volt, azóta nekem ez az idilli nyár, nem reklám semmi ilyenre nem kell gondolni de a Mangorise - Mosolyok a víz tükrén c. szám volt az idei nyár slágere , legalábbis nálam biztosan. Sokáig azt tartottam, miszerint ez a motor lesz az amit még vén koromban ha mellettem rohad el de akkor sem viszi el senki, hát ez mind szép és jó de ez a motor biztosan nem az , ugyanis az alkatrész ellátása szörnyű és itt most nem csak az országra gondolok mert itthon kb a megszakítón kívül semmit nem tudtam hozzá beszerezni. Egész Európában összesen két cég van aki tud után gyártott alkatrészt szállítani hozzá , az egyik Angliából a másik Hollandiából. Ugyan ez a kissebbik probléma , mert tudnak adni de természetesen megkérik az árát. Mivel az országban nem sok futkározik, vagy ha mégis akkor inkább a későbbi nagyobb teljesítményű darabok, így a bontott alkatrészeknek is búcsút lehet inteni. A maga korához képest igen fejlett motor volt de sajnos nagy szívfájdalmamra édesapám unszolására beleegyeztem az eladásába. Most persze mindenki hurrog , fuuu mekkora idióta. Nem kell mondani már rájöttem. Ugyan hozzá kell tennem vonzó volt a régi robogómból és ebből a Hondából az ígéret szerint kihozott KTM Duke. De egyrészt az eladáskor rájöttem, lehet akármilyen új szép gyors , erős annak soha nem jöttek volna úgy utána mint ahogy annó azt egy forró nyári napon tette egy házaspár. Másrészt a Duke össze sem jött. Egy fiatal srác jött megnézni, nem voltam ott az eladásánál szégyelltem miatta magam, az ablakból figyeltem mik a reakciók. Nem vagyok az a nagy szakértő de tudom milyen az mikor egy fiú beleszeret egy motorba , és ez a srác pontosan ugyanúgy toporgott ott a motor mellett mint amikor édesapám betolta a garázsba. Elvitte és már több mint 5 hónap telt el az elválásunk óta. De egyet megígértem magamnak , ez volt az első négyütemű több hengeres motorom, és biztos vagyok benne fogok még CB feliratos karburátoros motor mellett feszíteni, mert ha valami akkor ez egy életre elkötelezett.
HONDA CB FOREVER



Ez a kép az utolsó napon készült, másnap elvitték.